Tuesday, July 12, 2005

Petaling Jaya.. here i am!

السّلام عليكم و رحمة الله
alhamdulillah... sudah masuk hari ke-4 aku kat PJ nih.. Sejak aku kat sini, hujan mencurah-curah turun.. Menurut emak, sebelum ini tiada langsung titik-titik hujan yang menyentuh tanah PJ! Mudah-mudahan rezeki aku kat sini mencurah-curah umpama sang hujan.. Hujan Rahmat!

Semalam aku berurusan dengan pihak kolej kat Wangsa Maju. Jauh juga perjalanan! Aku yang tak tahu sangat jalan kat KL nih, terpaksalah minta bantuan AC! huhu~ Kat kolej dapat jumpa GJ, Is, Badak, Jerung.. geng2 lama aku...! Dan kemudian berurusan dengan pihak kolej mengenai lebihan pinjaman yg berjumlah Rm8250! Sepatutnya, wang itu dah dikembalikan pada PTPTN 2 tahun yg lepas..!
"maaflah.. kolej blom mengembalikan wang tu lagi.."
tapi ini cerita 2 tahun yg lepas! - aku bwat muka2 serius..
"sbenarnya, cek susah nak keluarkan.."
"beginilah.. awak berikan saya surat dr PTPTN tuh, saya akan kepilkan dengan cek itu nanti dan serahkan pada En H. Klau dia yg uruskan, cepat sikit.." - alasan semata2!
baiklah.. 2 hari lagi saya datang bawa surat tuh! saya nak semuanya di selesaikan dalam bulan ini juga..! - padan muka diorang..

Sebelum aku balik.. aku gi makan ngan gj, is, badak, jerung + awek.. kat care4! aku duduk semeja ngan gj memandangkan meja satu tuh sempit.. meja yg berhadapan dgn pintu masuk.. tengah aku syok makan + sembang ngan Gj.. Huh~ hampir2 aku tersedak! aku rasa seperti kenal dengan muka gurl yg melangkah masuk... Tapi... betul kah? diakah? tapi rambut dia..?? lawa...! uhh..
"man...!! bila sampai...?? ngaper x britahu...bla..??? bla?? " - byk tul soklan minah ni!
Gulp! err.. makanlah dulu.. nanti kita sembang2.. - aku x brani nak pandang dia...
"betul ya... makanlah..! nanti datang kolej jugak kan...? jumpa sana ya....? ok.." - uhh.. lega dia dah pergi...

Lepas makan, aku terpaksa balik cepat... mama aku tepon kata ada kerja! masa nak balik, terserempak ngan Suzana! Waah.. makin mengancem dia..! Terlalu jauh dia berubah... Dulu masa sekolah sama2 kat sabah.. tak begini orang nya.... Huhu~ dlm lrt waktu balik.. hp asyik berdering sajer.. nasib baik letak vibrate saja... malas nak angkat! mesti shah yg tepon... hampeh ko shah..! bwat penat aku jek nunggu... seb baik tak berkulat.....! heheheheh

2 comments:

nieja said...

hehe..kolej sal myesal ek..!

Anonymous said...

pj area maner? btw, menarik gak layout ko...aku ingat aper ler tetiba gi ker google nyer page ker aper...