Tuesday, September 13, 2005

kerja..kerja...kerja....

السّلام عليكم و رحمة الله
Alhamdulillah, dah lebih seminggu aku kat tempat kerja baru. Kat sebuah kedai komputer di kawasan yg berdekatan dengan tempat tinggal aku. Memula rasa kekok jugak, tambahan pula dari apa yg aku tahu, hanya ada 4 org melayu yg bekerja di bawah company tuh. 2 org kat tempat aku dan 2 org lagi kat other branch. Kedai komputer nih tak nampak macam kedai komputer lain2 tuh. Sebenarnya, tempat aku adalah HQ, jadik keadaannya nampak serupa mcm stor barang! Dari lantai hingga menyentuh dinding atas dipenuhi dengan barang2. Tempat nak bergerak pun cuma cekedit jek. Silap sket, teburai segala barang kat tepi2 jalan tuh...

"OK ker kerja baru?" ader kawan tanya mcm tuh. Nak kata OK tuh bolehlah... salary pun kira berbaloi jugak dengan kerja yg dibuat. Kerja aku cuma menaip masuk data2 barang yg akan dihantar ke branch. Bila ada stok baru sampai, aku kena check and sign. Tu jek...

Cuma aku terpaksa membiasakan diri dengan Win98 dan beberapa perisian lain seperti UBS Computerised dan juga Lotus Office.

No comments: